torsdag den 3. december 2020

Det Røde Pakhus, Rønne (28. november 2020)

Sild

♥♥♥♥♥♡

Jeg har et stykke tid ønsket at besøge Det Røde Pakhus i Rønne, dels fordi den er tildelt en Michelin Plate, dels fordi jeg i øvrigt har hørt godt om stedet.

 I lørdags kom muligheden så, da der i forbindelse med et hundearrangement, var en god, lang pause.

Det Røde Pakhus ligger centralt i Rønne og med parkering lige overfor.

Restaurationslokalet er enkelt og hyggeligt indrette, med masser af træ.

Frokostkortet er dejligt overskueligt, der er omkring 10 forskellige stykker smørrebrød, mulighed for at få 2-3 efter køkkenets valg, og et lige så overskueligt udvalg af drikkevarer.

Mørksej

Min ledsager valgte et stykke med mørksej og et stykke med kyllingesalat. Jeg valgte sild med ingefær/soya og æg samt tatar. Dertil en Svaneke julebryg og vand. Smørrebrødet kom i to serveringer, og det var udsøgt!

Tatar

Jeg vil ikke forsøge at beskrive smagsoplevelserne, læserne må nøjes med fotos af de fire stykker smørrebrød, som alle var velkomponerede, smukke og smagfulde udover alle grænser. Det bedste smørrebrød jeg har fået.

Kylling

Vi lagde ikke skjul på vores begejstring, og vores dygtige tjener Ivan kunne oplyse, at Det Røde Pakhus af Foreningen af Danske Madanmeldere er nomineret til Årets Ret 2020 i kategorien Smørrebrød. Det er meget velfortjent.

Vi siger tak for et dejligt måltid, i hyggelige omgivelser, og glæder os til at vende tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar