lørdag den 12. december 2020

Strøby Egede Forsamlingshus anno 1942 (12. december 2020)

Julefrokost del 1

♥♥♥♥♥♡

Vi lærte Henrik Ravnemose at kende engang i 00’erne, da han først startede Horizonten, siden Brasserie 33 på Køge Havn. Det var to ekstraordinære restauranter, Michelin-niveau til Køge-priser. Dejlig mad og fantastiske kombinationer med vin. Vi kom der ret ofte, i 2010 besøgte vi Brasserie 33 18 gange, og vi har fået fra supergode til ekstraordinære oplevelser hver gang. Desværre lukkede Brasserie 33 med udgangen af 2010, og vi har savnet det og Henrik meget tit.

Henrik og jeg har holdt kontakt via Facebook, og jeg havde bemærket at han havde startet Strøby Egede Forsamlingshus anno 1942.

Menuen


Vi har ikke fået besøgt det endnu, men der kom et Facebook-opslag i går, om at de pga. Corona-nedlukningen kunne tilbyde deres juleanretning som takeaway. Det kunne vi ikke modstå, og jeg bestilte straks til afhentning i dag kl. 17.

Ved afhentning fik Henrik og jeg en hyggelig snak om gamle dage, og jeg tog forventningsfuld hjem med vores første julefrokost i år.

Den var ekstraordinær!

Umiddelbart lyder det som en almindelig julefrokost, men selvfølgelig var råvarerne i top, og der var et twist ved mange af retterne, så de skilte sig ud. 



Mine favoritter var de to sild (kryddersild og stegt sild), fiskefileten og ikke mindst remouladen, og den suverænt krydrede medister. Men intet var ordinært, det var en fantastisk julefrokost.

Jeg ser frem til, at Strøby Egede Forsamlingshus anno 1942 åbner ”normalt”, så vi kan få en middag som i gamle dage 😉

Ingen kommentarer:

Send en kommentar