tirsdag den 3. august 2021

Lollesgaard (Nyord) (3. august 2021)

♥♡♡♡♡♡ 

Mandelkage med brændt rødbede marengs og hindbærchips

Kirsten og jeg besøgte i dag Lollesgaard på Nyord. Vi fik et fint bord udenfor og fik præsenteret menukortet, som vi havde læst på forhånd. Der var et à la carte kort med 7 forskellige slags smørrebrød og 4 desserter. Dejligt overskueligt, og ofte et udtryk for at køkkenet har valgt at kunne fokusere. 

Vi valgte begge to ”stegt flæsk på smørrebrød” langtidstilberedt gris fra velfærds kød, persilleskum, kartoffelchips og flæskesvær, men ak, det var udsolgt. Det skulle vi naturligvis have haft at vide, da vi fik kortet. 

Lun fiskefilet med remoulade og grillet citron

Kirsten valgte Lun fiskefilet med remoulade og grillet citron (89 kr.) og Kartoffelmad med brøndkarse mayonnaise og friteret løg (75 kr.). Jeg valgte Lun stegt sild i lage med Nyord sennep, karamelliseret løgcreme, rødløg, brændt og syltede rødbeder (89 kr.) og ”Lollesgaard pariserbøf” 160 g hakkebøf med syltet beder og kapers, peberrodsskum, pickles, løg og confiteret æggeblomme (149 kr.).
 
Lun stegt sild i lage med Nyord sennep, karamelliseret løgcreme, rødløg, brændt og syltede rødbeder

For som jeg sagde til tjeneren, der skal også være plads til kartoffelkagen til dessert … og fik at vide at den var udsolgt ☹ 

Jeg kom til at tænke på Monty Pythons Cheese Shop sketch. 

Selvfølgelig er det ok, at der kan være udsolgt, men så sig det på forhånd, så man kan indstille sig på det. Stegt flæsk på smørrebrød havde jeg virkelig glædet mig til og ligeledes Karamelliseret kartoffelkage med asparges is og lakrids, som lød rigtigt spændende. Nu faldt valget på mandelkage med brændt rødbede marengs og hindbærchips (85 kr.) og kaffe. 

Kirsten og jeg delte en stor flaske vand og jeg fik desuden et glas Klintekongen på fad. 

Kartoffelmad med brøndkarse mayonnaise og friteret løg

Det vigtigste er naturligvis maden, og den var skuffende. Til de priser og med det begrænsede udvalg synes vi godt vi kunne forvente noget ekstraordinært, med det var der ikke. 

”Lollesgaard pariserbøf” 160 g hakkebøf med syltet beder og kapers, peberrodsskum, pickles, løg og confiteret æggeblomme

Fiskefileten var ok. Kartoffelmaden decideret kedelig, Kirsten spiste lidt, jeg tog et par bidder og kartoflerne var bare kedelige. Jeg kan ikke mindes at vi har ladet et stykke smørrebrød gå ud, men det gjorde vi så i dag. Den stegte sild var ok, men manglede lidt saft og kraft og rå løg synes jeg er et dårligt valg; jeg foretrækker bestemt den bornholmske saltstegte sild, som den er i familie med, langt ude. Pariserbøffen var ikke krydret nok, der manglede kapers (!), og det var lidt dumt at den blev serveret samtidig med silden, det gør man altså ikke med to stykker smørrebrød, som hver især skal være lune. Mandelkagen var lækker, absolut den bedste servering på dagen :-)

Betjeningen var virkelig overbebyrdet, men derfor synes vi alligevel ikke det var fedt at vi skulle vente næsten ½ time før vi kunne få lov at bestille dessert og kaffe, og kaffen havde vi drukket før desserten kom på bordet. 

Det føltes også lidt akavet, at vi ved betalingen nærmest, følte at vi blev presset til at taste drikkepenge ind, hvilket vi naturligvis ikke havde lyst til – og heller ikke gjorde. 

721 kr. for et skuffende måltid og ikke så god betjening, det giver vi ikke drikkepenge for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar